tisdag 12 juli 2011

Att bära en börda som inte är din

Varje kväll känner jag samma kluvenhet, samma ensamhet och ledsamhet i själen.
Jag tänker att det kanske är bra, bara rensa ut allting. Ut med det nu, så all energi kan gå till annat sedan.
Att det finns en mening med alla val, och att det mesta går att ändra i längden.
Oroar mig för många just nu.
Så många som har det svårt, som man vill hjälpa men inte kan.
Jag önskar jag kunde vara där för alla.
Likväl som för mig själv.


Liten är sorgen i ens egen själ
Större blir den först när den tar plats i någon annans 
När man binder samman två själar kan en bära den andras börda
Så kan kanske sorgen mildras
Eller så kväser den all lust.

Man blickar in i någon annans ögon
Ser liv, ser glädje, ser ångest
Med en mjuk hand vill man lindra och lätta
Låt mig ta allt ditt på mina axlar
Hoppet om att få något tillbaks finns alltid där



Godnatt för idag

/Kissen

Inga kommentarer: