söndag 14 november 2010

Statistiken drar rakt uppåt!

Oj!
Blir lite chockad när jag klickar mig in på  min bloggstatistik...
Mångdubbelt och åter mångdubbelt med unika besökare idag.
Jag vet att det är för att jag blivit länkad efter det här inlägget.

Det är bra.
Jag vill att fler ska läsa vad jag skrivit.
Att fler ska läsa vad andra skrivit, att debatten ska leva vidare.
Men på en bra nivå. Inte på pajkastningsnivån som avspeglar sig på bloggar och i tidningarnas kommentarer.
Det gör mig beklämd, att ingen verkar lyssna riktigt på den grupp det faktiskt handlar om, de sjuka...
Var finns dialogen, var finns respekten?

Klart många känner sig överkörda, bittra och dåligt behandlade.
Många har blivit det, andra har det gått bra för.
Visa båda sidor, försök inte mörka statistiken, och sluta gapa om att vi blir daltade med!
Tro mig, den dagen du blir sjuk är du så galet tacksam för vår socialförsäkring.
Inte förrän man själv står där (och det kan drabba vem som helst) inser man hur mycket vi faktiskt får för våra skattepengar.
Sedan känner jag inte en enda människa som vill fortsätta vara sjuk.
Alla vill arbeta, tjäna pengar, göra nytta, ha en plats i samhället och vara sysselsatta.
Låt allt ta sin tid, anpassa rehabilitering efter individen och skapa arbete som de som är sjuka klarar av!
Tack för mig idag

/Kissen


Titta, jag är en helt vanlig människa. Precis som du!

1 kommentar:

isabell dahlberg sa...

snyggo :)
du är kanske en av de coolaste människor jag aldrig träffat men känner att jag känner.