tisdag 10 maj 2011

Fjanterier och väntan

Dagarna bara flyger förbi och jag försöker sysselsätta kropp såväl som hjärna och själ.
Inte det lättaste alla dagar då det mesta i livet just nu är väntan.
Väntan på besked om ny praktikplats, väntan på antagningen från högskolan och väntan på att det där livet ska kicka igång på riktigt igen. Eller vad man ska kalla det.
Ett jobb, eller pluggerier, eller en kärlek. Någonting som för mig framåt.
Jag börjar känna mig lite desperat efter både stabilitet och något som skakar om min värld ordentligt.
Vi får se vad som kommer först.

Tills dess sysselsätter jag mig med teatern. Vi repar en 4-5 gånger i veckan och nog fasen tär det på en redan trasig kropp. Men vi har roligt medan vi gör det så tröttman och den urlakade känslan kan jag väl leva med ett tag till. Men mina 9-11 timmars sömn kan jag som glömma just för tillfället.
Just nu volontärar jag lite på själva scenbygget. Idag gjorde vi en "fin" skylt till nyckeln man vrider om vattenkranen med. Roligt var det. Vi skulle se till att man inte kunde tappa bort den. Sagt och gjort! :-P
Det är lite så vi jobbar på Kvartersteatern! hehe



Förutom att författa juvenila skyltar grundmålade jag scendekor och följde med till brädgården och såg struntviktig ut. Kanhända hjälpte jag till och bar lite.
Efter det åkte jag hem och tvättade av mig färgen, sedan drog jag och en vän och simmade. Göttans var det. Nu har jag författat skivrecension till Slavestate (jag gör sånt med nuförtiden. Allt jag gör är visst på volontärbasis! ;O) och ska ta min förskräckligt trötta lekamen och släpa mig i säng.

Hoppas ni alla har det fint där ute.
Sköna maj är här och jag njuter av vädret även fast jag aldrig gillat värme något vidare. Det är onekligen något vi har i överflöd. Men med värmen kommer det gröna och de sköna kvällarna. Så här klagas nu inget.

Puss

/Kissen

Inga kommentarer: