söndag 12 december 2010

Svårt att leva och vara stor

Livet skrämmer skiten ur mig, varje enskild dag.
Stort som smått får mig att rygga och jag tänker ofta, hur ska jag klara det här?
Hur ska jag orka med de saker jag föresätter mig att göra?
Självförtroendet vacklar, självkänslan rämnar och jag vill bara gömma mig under ett täcke och glömma alla högtflygande planer. Vad fan har jag givit mig in på?
Alla säger att jag är så smart, klart jag fixar det.
Jag försöker andas in berömmet, låta det fylla mig och själv känna så.
Att jag fixar allt.
Att jag är smart.
Att jag klarar det.

Men, det går inte alla dagar.
När man har svårt nog att bara kliva upp ur sängen och känna att det finns mening
Hur ska man då kunna känna att man klarar allt. I'm on top of the world-känslan.
Jag vill åt den varje dag, och jag jobbar för det.
Minns ögonblicken, håller dem hårt och använder dem för framtiden.




En liten spotify-spellista för att boosta humöret månne?
Trodde väl det. Varsego! :)

All kärlek

/Kissen

1 kommentar:

Honk sa...

Fast jag brukar tänka lite såhär också: är det så himla farligt att misslyckas då? Det har nog fått iaf mig att våga lite ibland.