tisdag 5 april 2011

Fågeln ska flyga, långt och länge

Ny morgon, ny månad gånger två och här sitter jag med en tandborste i käften.
Jag tänker att jag har så mycket att berätta att det knappast räcker med ett inlägg, om det nu inte ska bli lika långt som genevekonventionen.

What's up då? I mitt så abnormt intressanta liv?
Högskoleprovet är gjort igen, och inte gick det bra. Jag hoppades på att höja mitt snitt från 1.8 men så roligt ska vi inte ha det.
I vilket fall som helst så har jag ansökt höstens program och kurser. Det är sjukt pirrigt och nervöst.
Vågar jag? Vill jag? Kan jag?
Om jag inte testar får jag aldrig veta, så det är vad jag gör.
Ska skicka in mitt mattebetyg från komvux så är jag klar, färdig och det är bara väntan kvar.

Aldrig har jag väl varit så nervös och kluven till något förut som till detta.
Jag planerar att lämna hemstaden, igen, och bosätta mig i en stad långt söderut och västerut, där jag aldrig bott förut.
Jag utmanar skröpelkroppen och ger mig på heltidsstudier.
Utmaning är bra dock, man vinner inte om man inte vågar.
Ser det lite som att Sönnsvall står kvar om det inte passar.
Så det är lite peppande var och varannan dag här, för att slänga mig över stupet och testa vingarna.




Jag lämnar er med lite Skillet, och ett löfte om inlägg något mer frekvent än nu.
Ha en alldeles ypperlig tisdag. :)

/Kissen

5 kommentarer:

Noll8 sa...

Jagaj! Det verkar ju hända grejer här ju! Vad tänker du plugga? Det står säkert i nåt inlägg längre ned men i dag bryter jag mot min flegmatiska natur och skriver utan att kontrollera! :-) Och vilken stad grunnar damen på att annektera?

Kissen sa...

Jag tänkte väl bli socionom, och staden som ska invaderas (mycket bättre ord :P) är Götelaborg. :)

Så ser den preliminära planen ut för tillfället iallafall. Livet har ju allt som oftast en tendens att komma i vägen när man planerar. Men det är Plan A så att säga.

Hur har man det själv? :)

Noll8 sa...

Åhå! Socionom minsann! Är det meriterande att vara sociopat då? ;-) Götet e ju en helt ok stad! Åtminstone om man bara har varit där en helg... Folk verkade genuint trevliga och husen var fina. Synd på dialekten bara...

Kissen sa...

Knappsats, tror empati är en klar fördel :P
Jag som gillar göteborgsdilaket. :)

Noll8 sa...

Men de e la gött att du gör det om du ska flytta dit! iofs verkar man ju vänja sig vid dialekter annars har jag upptäckt!