torsdag 6 januari 2011

Summerar året som gått.

Ett väldigt sent God Fortsättning på det Nya Året.
Jag har haft fullt upp med annat för att orka skriva något här.
Men nyår var fint och trots att jag nu verkar ha dragit på mig en dunderförkylning så har året börjat bra.

Tänkte försöka mig på någon slags sammanfattning av 2010, lite sent sådär på en höft.

2010 var året då jag flyttade till min egen lägenhet (tekniskt var det den 20e december 2009) och blev ensamboende för första gången på många år. En konst att lära sig på nytt.
Sorgligt på sätt och vis, men också skönt. Att bevisa för sig själv att man klarar sig ensam också.
Jag älskar min lilla lägenhet och vet att den är mysig om än ganska avskalad, vilket jag trivs med.

2010 var året då jag verkligen förlorade förtroendet för ganska många människor, och för folk i stort, men också året då jag hittade nya vänner och fick bättre kontakt med min familj. Jag är oändligt glad för de människor jag omges av och som gör min ganska ofta mulna sinnesstämning så mycket ljusare.
Relationer är komplicerade saker, men de förgyller livet på så många sätt.
Så 2010 lärde jag mig att inte rygga för det besvärliga och jobbiga utan att välkomna det istället.

2010 var året då jag började tvivla på mig själv väldigt mycket och mest var förvirrad och inte så lite ledsen.
Strul med allt från a-kassa till Försäkringskassan.
Förvirring angående vad jag ska göra med mitt liv, men jag har börjat hitta en väg.
Massor av väntan, pappershantering, rädsla och till slut även en del glädje.

2010 är ett år som jag lägger i arkivet som ett av de mentalt mest jobbiga jag någonsin haft.
Så mycket förändrades omkring mig och så mycket hände i mitt hjärta, min hjärna och min själ.
Mycket negativt men också en hel del positivt.
Jag fick en ny liten brorson, en solstråle som alltid gör faster glad, och alla andra också för den delen. :)
Då mina bröder båda stadgat sig så har det givit mig nya familjemedlemmar och mycket kärlek.
Jag upptäckte teatern och ska i sommar vara med i min första uppsättning. Har börjat repa och det är hur roligt som helst.
Är otroligt glad för de fina människor jag mött genom kvartersteatern. :)
Dessutom har teatern överhuvudtaget räddat mitt humör denna höst och vinter.
Jag bestämde vad jag ville göra och även om jag vacklar lite så jobbar jag mot ett mål.
Skrev ett kick ass högskoleprov, pluggar upp en gymnasiekurs och planerar för framtiden.

Mina förhoppningar på 2011 är stora.
Jag tror inte på stordåd, men jag tror att jag kanske kommer att bli en gladare och mer positiv människa.
Jag hoppas att jag ska bli på det klara med vilken utbildning jag ska satsa på och jag hoppas på ett jobb och lite mer hälsotänk i vardagen.
Mest av allt hoppas jag att jag kan landa i min vardag, i mitt liv och vara bekväm med saker.
Lära mig att leva mer i nuet och mindre i framtidens kansken och eventualiteter.



Lev Väl alla fina därute.
Ta hand om er och varandra och så ser vi till att året blir ett bra år. :)

Puss

/Kissen

Inga kommentarer: